Wissenschaftler über Kryonik
Die Unterzeichner entstammen allen für die Kryonik relevanten Fachbereichen inklusive Biologie, Kryobiologie, Neurowissenschaften, Naturwissenschaften, Nanotechnologie und IT, Ethik und Theologie. Unter den Unterzeichnern finden sich führende Wissenschaftler von Instituten wie dem Massachusetts Institute of Technology (MIT), Harvard, NASA und der Cambridge University, um nur einige zu nennen.
Offener Brief
Originalversion zu finden hier.
Werter Leser,
Kryonik ist eine legitime, wissenschafts-basierte Bemühung, die mit Hilfe der besten verfügbaren Technologie versucht, Menschen zu erhalten, insbesondere das menschliche Gehirn. Zu den denkbaren zukünftige Technologien für die Reanimation gehören die Nanomedizin, die molekulare Reparatur ermöglicht, weit fortgeschrittene Rechenleistung, detaillierte Kontrolle von zellulärem Wachstum sowie Gewebe-Regeneration.
Unter Berücksichtigung dieser Entwicklungen ist es durchaus wahrscheinlich, dass eine unter bestmöglichen Voraussetzungen durchgeführte Kryokonservierung heutzutage die Erhaltung ausreichender neurologischer Information erreichen kann. Dies erlaube letztendlich die Reanimierung einer Person bei voller Gesundheit.
Die Rechte von Menschen, die Kryonik wählen, sind wichtig und sollten respektiert werden.
Hochachtungsvoll (61) Unterzeichner
Hinweis: Unter der Auslistung der beteiligten Wissenschaftler finden Sie eine Aufzählung diverser Wissenschaftsartikel, die sich für die Kryonik aussprechen. Zuerst finden Sie die Originaltitel. Darunter bieten wir eine freie Übersetzung der Titel ins Deutsche an.
Gregory Benford, Ph.D.
(Physics, UC San Diego) Professor of Physics; University of California; Irvine, CA [3/24/04]
Alaxander Bolonkin, Ph.D.
(Leningrad Politechnic University) Professor, Moscow Aviation Institute; Senior Research Associate NASA Dryden Flight Research Center; Lecturer, New Jersey Institute of Technology, Newark, NJ [3/24/04]
Nick Bostrom, Ph.D.
Research Fellow; University of Oxford; Oxford, United Kingdom [3/25/04]
Kevin Q. Brown, Ph.D.
(Computer Science, Carnegie-Mellon) Member of Technical Staff; Lucent Bell Laboratories (retired); Stanhope, NJ [3/23/04]
Professor Manfred Clynes, Ph.D.
Lombardi Cancer Center; Department of Oncology and Department of Physiology and Biophysics, Georgetown University; Washington, DC [3/28/04]
L. Stephen Coles, M.D., PhD
(RPI, Columbia, Carnegie Mellon University) Director, Supercentenarian Research Foundation Inglewood, California [10/7/06]
Daniel Crevier, Ph.D.
(MIT) President, Ophthalmos Systems Inc., Longueuil, Qc, Canada; Professor of Electrical Engineering (ret.), McGill University & École de Technologie Supérieure, Montreal, Canada. [4/7/05]
Antonei B. Csoka, Ph.D.
Assistant Professor of Obstetrics, Gynecology and Reproductive Sciences, University of Pittsburgh School of Medicine Pittsburgh Development Center, Magee-Womens Research Institute [9/14/05]
Aubrey D.N.J. de Grey, Ph.D.
Research Associate; University of Cambridge;Cambridge, United Kingdom [3/19/04]
Wesley M. Du Charme, Ph.D.
(Experimental Psychology, University of Michigan) author of Becoming Immortal, Rathdrum, Idaho [11/23/05]
João Pedro de Magalhães, Ph.D.
University of Namur; Namur, Belgium [3/22/04]
Thomas Donaldson, Ph.D.
Editor, Periastron; Founder, Institute for Neural Cryobiology; Canberra, Australia [3/22/04]
Christopher J. Dougherty, Ph.D.
Chief Scientist; Suspended Animation Inc; Boca Raton, FL [3/19/04]
K. Eric Drexler, Ph.D.
Chairman of Foresight Institute; Palo Alto, CA [3/19/04]
Robert A. Freitas Jr., J.D.
Author, Nanomedicine Vols. I & II; Research Fellow, Institute for Molecular Manufacturing, Palo Alto, CA [3/27/04]
Mark Galecki, Ph.D.
(Mathematics, Univ of Tennessee), M.S. (Computer Science, Rutgers Univ), Senior System Software Engineer, SBS Technologies [11/23/05]
D. B. Ghare, Ph.D.
Principal Research Scientist, Indian Institute of Science, Bangalore, India [5/24/04]
Ben Goertzel, Ph.D.
(Mathematics, Temple) Chief Scientific Officer, Biomind LLC; Columbia, MD [3/19/04]
Peter Gouras, M.D.
Professor of Ophthalmology, Columbia University; New York City, NY [3/19/04]
Amara L. Graps, Ph.D.
Researcher, Astrophysics; Adjunct Professor of Astronomy; Institute of Physics of the Interplanetary Space; American University of Rome (Italy) [3/22/04]
Raphael Haftka, Ph.D.
(UC San Diego) Distinguished Prof. U. of Florida; Dept. of Mechanical & Aerospace Engineering, Gainesville, FL [3/22/04]
David A. Hall, M.D.
Dean of Education, World Health Medical School [11/23/05]
J. Storrs Hall, Ph.D.
Research Fellow, Institute for Molecular Manufacturing, Los Altos, CA
Fellow, Molecular Engineering Research Institute, Laporte, PA [3/26/04]
Robin Hanson, Ph.D.
(Social Science, Caltech) Assistant Professor (of Economics); George Mason University; Fairfax, VA [3/19/04]
Steven B. Harris, M.D.
President and Director of Research; Critical Care Research, Inc; Rancho Cucamonga, CA [3/19/04]
Michael D. Hartl, Ph.D.
(Physics, Harvard & Caltech) Visitor in Theoretical Astrophysics; California Institute of Technology; Pasadena, CA [3/19/04]
Henry R. Hirsch, Ph. D.
(Massachusetts Institute of Technology, 1960) Professor Emeritus, University of Kentucky College of Medicine [11/29/05]
Tad Hogg, Ph.D.
(Physics, Caltech and Stanford) research staff, HP Labs, Palo Alto, CA [10/10/05]
James J. Hughes, Ph.D.
Public Policy Studies Trinity College; Hartford, CT [3/25/04]
James R. Hughes, M.D., Ph.D.
ER Director of Meadows Regoinal Medical Center; Director of Medical Research & Development, Hilton Head Longevity Center, Savanah, GA [4/05/04]
Ravin Jain, M.D.
(Medicine, Baylor) Assistant Clinical Professor of Neurology, UCLA School of Medicine, Los Angeles, CA [3/31/04]
Subhash C. Kak, Ph.D.
Department of Electrical & Computer Engineering, Louisiana State University, Baton Rouge, LA [3/24/04]
Professor Bart Kosko, Ph.D.
Electrical Engineering Department; University of Southern California [3/19/04]
James B. Lewis, Ph.D.
(Chemistry, Harvard) Senior Research Investigator (retired); Bristol-Myers Squibb Pharmaceutical Research Institute; Seattle, WA [3/19/04]
Marc S. Lewis, Ph.D.
Ph.D. from the University of Cincinnati in Clinical Psychology. Associate Professor at the University of Texas at Austin of Clinical Psychology. [6/12/05]
Brad F. Mellon, STM, Ph.D.
Chair of the Ethics Committee; Frederick Mennonite Community; Frederick, PA [3/25/04]
Ralph C. Merkle, Ph.D.
Distinguished Professor of Computing; Georgia Tech College of Computing; Director, GTISC (GA Tech Information Security Center); VP, Technology Assessment, Foresight Institute [3/19/04]
Marvin Minsky, Ph.D.
(Mathematics, Harvard & Princeton) MIT Media Lab and MIT AI Lab; Toshiba Professor of Media Arts and Sciences; Professor of E.E. and C.S., M.I.T [3/19/04]
John Warwick Montgomery, Ph.D.
(Chicago) D.Théol. (Strasbourg), LL.D. (Cardiff) Professor Emeritus of Law and Humanities, University of Luton, England [3/28/04]
Max More, Ph.D.
Chairman, Extropy Institute, Austin, TX [3/31/04]
Steve Omohundro, Ph.D.
(Physics, University of California at Berkeley) Computer science professor at the University of Illinois at Champaign/Urbana [6/08/04]
Mike O’Neal, Ph.D.
(Computer Science) Assoc. Professor and Computer Science Program Chair; Louisiana Tech Univ.; Ruston, LA [3/19/04]
Yuri Pichugin, Ph.D.
Former Senior Researcher, Institute for Problems of Cryobiology and Cryomedicine; Kharkov, Ukraine [3/19/04]
Peter H. Proctor, M.D., Ph.D.
Independent Physician & Pharmacologist; Houston, Texas [5/02/04]
Martine Rothblatt, Ph.D., J.D., M.B.A.
Responsible for launching several satellite communications companies including Sirius and WorldSpace. Founder and CEO of United Therapeutics. [5/02/04]
Klaus H. Sames, M.D.
University Medical Center Hamburg-Eppendorf, Center of Experimental Medicine (CEM) Institute of Anatomy II: Experimental Morphology; Hamburg, Germany [3/25/04]
Anders Sandberg, Ph.D.
(Computational Neuroscience) Royal Institute of Technology, Stockholm University; Stockholm, Sweden [3/19/04]
Sergey V. Sheleg, M.D., Ph.D.
Senior Research Scientist, Alcor Life Extension Foundation; Scottsdale, AZ [8/11/05]
Stanley Shostak, Ph.D.
Associate Professor of Biological Sciences; University of Pittsburgh; Pittsburgh, PA [3/19/04]
Rafal Smigrodzki, M.D., Ph.D.
Chief Clinical Officer, Gencia Company; Charlottesville VA [3/19/04]
Gregory Stock, Ph.D.
Director, Program on Medicine, Technology, and Society UCLA School of Public Health; Los Angeles, CA [3/24/04]
Charles Tandy, Ph.D.
Associate Professor of Humanities and Director Center for Interdisciplinary Philosophic Studies Fooyin University (Kaohsiung, Taiwan) [5/25/05]
Peter Toma, Ph.D.
President, Cosmolingua, Inc. Sioux Falls, South Dakota. Inventor and Founder of SYSTRAN. Director of International Relations, Alcor Life Extension Foundation. Residences in Argentina, Germany, New Zealand, Switzerland and USA [5/24/05]
Mark A. Voelker, Ph.D.
(Optical Sciences, U. Arizona) Director of Bioengineering; BioTime, Inc.; Berkeley, CA [3/19/04]
Roy L. Walford, M.D.
Professor of Pathology, emeritus; UCLA School of Medicine; Los Angeles, CA [3/19/04]
Mark Walker, Ph.D.
Research Associate, Philosophy; Trinity College; University of Toronto (Canada) [3/19/04]
Michael D. West, Ph.D.
President, Chairman & Chief Executive Office; Advanced Cell Technology, Inc.; Worcester, MA [3/19/04]
Ronald F. White, Ph.D.
Professor of Philosophy; College of Mount St. Joseph; Cincinnati, OH [3/19/04]
James Wilsdon, Ph.D.
(Oxford University) Head of Strategy for Demos, an independent think-tank; London, England [5/04/04]
Brian Wowk, Ph.D.
Senior Scientist 21st Century Medicine, Inc.; Rancho Cucamonga, CA [3/19/04]
Ausgewählte Journal-Artikel, die Kryonik unterstützten
First paper showing recovery of brain electrical activity after freezing to -20°C: Suda I, Kito K, Adachi C, in: Nature (1966, vol. 212), “Viability of long term frozen cat brain in vitro“, pg. 268-270.
Erste Abhandlung, die die Wiederbelebung von Hirnaktivität nach einer Herabkühlung auf -20°C zeigt.
Titel: „Funktionsfähigkeit von langfristig gefrorenem Katzenhirn in vitro“
First paper to propose cryonics by neuropreservation: Martin G, in: Perspectives in Biology and Medicine (1971, vol. 14), “Brief proposal on immortality: an interim solution”, pg. 339.
Erste Abhandlung, die Kryonik durch Neuropräservation vorschlägt.
Titel: „Kleiner Vorschlag zur Unsterblichkeit: Eine Zwischenlösung“
First paper showing recovery of a mammalian organ after cooling to -196°C (liquid nitrogen temperature) and subsequent transplantation: Hamilton R, Holst HI, Lehr HB, in: Journal of Surgical Research (1973, vol 14), “Successful preservation of canine small intestine by freezing“, pg. 527-531.
Erste Abhandlung, die die Wiederbelebung eines Organs eines Säugetieres aufzeigt, das auf -196°C (Temperatur von flüssigem Stickstoff) gekühlt und anschließend transplantiert wurde.
First paper showing partial recovery of brain electrical activity after 7 years of frozen storage: Suda I, Kito K, Adachi C, in: Brain Research (1974, vol. 70), “Bioelectric discharges of isolated cat brain after revival from years of frozen storage“, pg. 527-531.
Erste Abhandlung, die die partielle Wiederaufnahme elektrischer Aktivität im Hirn nach siebenjähriger Lagerung im gefrorenen Zustand behandelt.
Titel: „Bioelektrische Entladungen von isoliertem Katzenhirn nach Wiederbelebung von jahrelanger Lagerung in gefrorenem Zustand.“
First paper suggesting that nanotechnology could reverse freezing injury: Drexler KE, in: Proceedings of the National Academy of Sciences (1981, vol. 78), “Molecular engineering: An approach to the development of general capabilities for molecular manipulation“, pg. 5275-5278.
Erste Abhandlung, die nahelegt, dass Nanotechnologie Verletzungen durch Erfrierungen reparieren kann.
Titel: „Molekulares Ingenieurswesen: Ein Ansatz zur Entwicklung der allgemeinen Möglichkeit für molekulare Manipulation.“
First paper showing that large organs can be cryopreserved without structural damage from ice: Fahy GM, MacFarlane DR, Angell CA, Meryman HT, in: Cryobiology (1984, vol. 21), “Vitrification as an approach to cryopreservation“, pg. 407-426.
Erste Abhandlung, die zeigt, dass große Organe kryokonserviert werden können, ohne dass strukturelle Schäden durch Eisbildung entstehen.
Titel: Vitrifikation als Ansatz für Kryokonservierung.
First paper showing that large mammals can be recovered after three hours of total circulatory arrest (“clinical death”) at +3°C (37°F). This supports the reversibility of the hypothermic phase of cryonics: Haneda K, Thomas R, Sands MP, Breazeale DG, Dillard DH, in: Cryobiology (1986, vol. 23), “Whole body protection during three hours of total circulatory arrest: an experimental study“, pg. 483-494.
Erste Abhandlung, die zeigt, dass große Säugetiere nach dreistündigem Herzstillstand („Klinischer Tod“) bei +3°C wiederbelebt werden können. Dies bekräftigt die Reversibilität der hypothermischen Phase in der Kryonik.
Titel: Ganzkörperschutz während dreistündigem Herzstillstand: Eine experimentelle Studie.
First detailed discussion of the application of nanotechnology to reverse human cryopreservation: Merkle RC, in: Medical Hypotheses (1992, vol. 39), “The technical feasibility of cryonics“, pg. 6-16.
Erste detaillierte Diskussion über die Anwendung von Nanotechnologie, um die Kryokonservierung beim Menschen rückgängig zu machen.
Titel: Die technische Machbarkeit der Kryonik.
First successful application of vitrification to a relatively large tissue of medical interest: Song YC, Khirabadi BS, Lightfoot F, Brockbank KG, Taylor MJ, in: Nature Biotechnology (2000, vol. 18), “Vitreous cryopreservation maintains the function of vascular grafts“, pg. 296-299.
Erste erfolgreiche Anwendung der Vitrifikation bei einer relativ großen Gewebemenge von medizinischem Interesse.
Titel: Verglasende Kryokonservierung erhält die Funktion von Gefäßersatz.
First report of the consistent survival of transplanted kidneys after cooling to and rewarming from -45°C: Fahy GM, Wowk B, Wu J, Phan J, Rasch C, Chang A, Zendejas E, in: Cryobiology (2004 vol. 48), “Cryopreservation of organs by vitrification: perspectives and recent advances“, pg. 157-78.
Erster Bericht über das Überleben transplantierter Nieren nach Kühlung und Auftauen von -45°C.
Titel: Kryokonservierung von Organen durch Vitrifikation: Perspektiven und aktuelle Fortschritte. PDF hier. (S. 157-178)
First paper showing ice-free vitrification of whole brains, the reversibility of prolonged warm ischemic injury without subsequent neurological deficits, and setting forth the present scientific evidence in support of cryonics: Lemler J, Harris SB, Platt C, Huffman T, in: Annals of the New York Academy of Sciences, (2004 vol. 1019), “The Arrest of Biological Time as a Bridge to Engineered Negligible Senescence“, pg. 559-563.
Erste Abhandlung über eisfreie Vitrifikation bei ganzen Gehirnen, der Reversibilität verlängerter warmer ischämischer Verletzung ohne anschließende neurologische Defizite und Darlegung der gegenwärtigen wissenschaftlichen Beweise, die die Kryonik unterstützen.
Titel: Das Anhalten biologischer Zeit als Brücke zur Verlangsamung der Alterung durch technische Hilfsmittel. PDF hier. (S. 559-563)
First discussion of cryonics in a major medical journal: Whetstine L, Streat S, Darwin M, Crippen D, in: Critical Care, (2005, vol. 9), “Pro/con ethics debate: When is dead really dead?“, pg. 538-542.
Erste Diskussion über Kryonik in einem renommierten wissenschaftlichen Journal.
Titel: Ethische Debatte: Wann ist tot wirklich tot? Pro & contra. PDF hier. (S. 538-542)
First demonstration that both the viability and structure of complex neural networks can be well preserved by vitrification: Pichugin Y, Fahy GM, Morin R, in: Cryobiology, (2006, vol. 52), “Cryopreservation of rat hippocampal slices by vitrification“, pg. 228-240.
Erste Demonstration, dass Funktionsfähigkeit und Struktur komplexer neuronaler Netze durch Vitrifikation gut erhalten werden können.
Titel: Kryopräservierung von Streifen des Hippokampus einer Ratte durch Vitrifikation. PDF hier. (S.228-240)
Rigorous demonstration of memory retention after cooling to +10°C (59°F): Alam HB, Bowyer MW, Koustova E, Gushchin V, Anderson D, Stanton K, Kreishman P, Cryer CM, Hancock T, Rhee P, in: Surgery (2002, vol. 132), “Learning and memory is preserved after induced asanguineous hyperkalemic hypothermic arrest in a swine model of traumatic exsanguination“, pg. 278-88.
Belastbare Demonstration des Erhalts von Erinnerungen nach Kühlung auf +10°C.
Titel: In einem Schweinemodell von traumatischem Blutverlust bleiben Lernen und Erinnerung nach induziertem blutfreiem hypothermem Herzstillstand in Hyperkaliämie erhalten
Review of scientific justifications of cryonics: Best BP, in: Rejuvenation Research (2008, vol. 11), “Scientific justification of cryonics practice”, pg. 493-503.
Kritische Betrachtung wissenschaftlicher Begründbarkeit der Kryonik.
Titel: Wissenschaftliche Begründbarkeit kryonischer Praxis. PDF hier. (S. 493-503)
First successful vitrification, transplantation, and long-term survival of a vital mammalian organ: Fahy GM, Wowk B, Pagotan R, Chang A, Phan J, Thomson B, Phan L, in: Organogensis (2009, vol. 5), “Physical and biological aspects of renal vitrification” pg. 167-175.
Erste erfolgreiche Vitrifikation, Transplantation und langzeitliche Erhaltung eines vitalen Organs eines Säugetieres.
Titel: Physische und biologische Aspekte der Vitrifikation von Nieren. PDF hier. (S. 167-175)
First demonstration of memory retention in a cryopreserved and revived animal: Vita-More N, Barranco D, in: Rejuvenation Research, (2015, vol. 18), “Persistence of Long-Term Memory in Vitrified and Revived Caenorhabditis elegans“, pg. 458-463.
Erste Demonstration der Merkfähigkeit in einem kryokonserviertem und wiederbelebtem Tier.
Titel: Beständigkeit des Langzeitgedächtnisses in vitrifiziertem und wiederbelebtem Caenorhabditis elegans. PDF hier. (S.458-463)
First demonstration of whole brain vitrification with perfect preservation of neural connectivity (“connectome”) throughout the entire brain: McIntyre RM, Fahy GM, in: Cryobiology, (2015, vol. 71), “Aldehyde-stabilized cryopreservation“, pg. 448-458.
Erste Demonstration einer Vitrifikation des ganzen Gehirns mit perfekter Präservierung der neuronalen Verbindungen.
Titel: Aldehyd-stabilisierte Kryopräservierung. PDF hier. (S. 448-458)
Hinweis: Das Unterzeichnen dieses Briefes impliziert nicht die Befürwortung einer bestimmten kryonischen Organisation oder deren Handlungen. Die Meinungen der Unterzeichner über den Grad zerebraler ischämischer Verletzung (Verzögerung nach klinischem Tod) und der Reversibilität von Verletzungen durch Präservierungen variieren beträchtlich.